уторак, 17. мај 2016.

Improstor #78

Muzej savremene umetnosti
24. maj 2016.
20 h

Na #78 Improstoru po prvi put će se predstaviti Liisa Penti, koreografkinja i plesačica iz Finkse.
Zajedno sa Pol Pinjonom na saksofonu, multi instrumentalistom i kompozitorom iz Švedske, kreiraće zanimljiv plesno-muzički performans.

Liisa Penti je jedna od bitnijih ličnosti plesne scene u Finskoj. Od 1987. intenzivno radi kao plesač, koreograf i učitelj, Inspiraciju pronalazi u stalnoj potrazi za novim načinima istraživanja pokreta i stvaranje koreografije.
Diplomirala (BA) je na Opleiding Moderne Dans of Theaterschool (Škola za razvoj novog plesa - SNDO) u Amsterdamu 1986. godine, a masterirala je na Theatre Academy u Helsinkiju, 2010. godine.
Jedna je od osnivača Zodiak - Centra za novi ples, u okviru kog je delala kao koreograf u periodu od 2007-2009. Takođe, jedan je od osnivača Side Step Festivala, koji je zajedno sa svojim kolegama uređivala od 1996-2009. U 2013. godini delovala je i kao umetnički direktor Full Moon Dance Festivala.


Pol Pinjon je rođen 5. maja 1939. godine. Studirao je fiziku do 1962. godine kada se potpuno posvetio muzici kao kompozitor i izvođač. Prvi put je pokazao zanimanje za muziku sa 15 godina, kada je počeo učiti sviranje klarineta, koji, zajedno sa saksofonom, od tada aktivno svira. Dok je studirao fiziku, pohađao je privatne časove kontrapunkta i harmonije. Preselivši se u Jugoslaviju 1963. godine, nastavio je usavršavanje sa Vladanom Radovanovićem, sa kojim je 1972. godine (inicijalno još 1968.) osnovao Elektronski studio III programa Radio Beograda, u kojem je radio do preseljenja u Švedsku 1983. godine. Pripada mu značajan deo zasluga za dizajniranje stožernog sintetizera zvuka beogradskog studija EMS Sinti 100 (Synthi 100) , za koji je napisao i detaljno uputsvo za upotrebu. Za vreme rada u studiju, bavio se komponovanjem, tehničkom podrškom, psihoakustičkim istraživanjima i promocijom produkcije studija. U Beogradu je osnovao i free-impro grupu Interaction sa kojom je aktivno nastupao. Nakon dolaska u Švedsku posvećuje se istraživanju digitalnog procesuiranja signala, ne prestajući sa sviračkim aktivnostima. Iako utemeljen u improvizovanim praksama, Pinjon je ostvario značajan broj dela, među kojima su pojedina nagrađena prestižnim priznanjima. Među ranijim ostvarenjima se izdvajaju "Tri polimera za klavir solo", "Tri komada za violinu i klavir", "Nokturno za fagot i gitaru", "Pet komada za tenor i kamerni ansambl", pisani upotrebom različitih serijanih tehnika. Tokom boravka u Beogradu nastale su kompozicije "Hardware performance " (prva kompozicija realizovana u el. studiju III programa), "Mechanical cartoons", "Yeah" i druge. Dela "Hendrix" i "Microhabitat" nagrađena su na prestižnom festivalu elektroakustičke muzike u Buržu.

Improstor #77

Omladinski centar CK13
2.4.2016.
21h

Marko Paunović- magnetofon
Ivan Čkonjević- električna gitara, mandolina, objekti

WoO - električna gitara
Izvanredni Bob- vizuelna manipulacija

=================================================
Marko Paunović, ambijentalni umetnik, bavi se sintezom elektro-akustike i ambijenta, istražujući zvučni potencijal melanholične atmosfere autističnih pejzaža u okvirima minimalizma i drona. Njegova produkcija vidljiva je u radu dua Andagainandagain, kao i solo projekta Pièces froides. Njegovi poetsko–teorijski tekstovi predstavljaju primer konceptualne i jezičke (l=a=n=g=u=a=g=e) poezije, a ujedno su i polazišta za nastanak kompozicija.

Ivan Čkonjević je gitarista koji instrumentu pristupa proširenim tehnikama sviranja, mahom tretirajući gitaru kao gudački instrument. Aktivan je u različitim sferama muzičkog izraza, uglavnom kroz kolaboracije sa različitim muzičarima. Od 2015. godine član je improve sastava Bloom 5.
Suosnivač je organizacije K.N.A.P. i jedan je od organizatora serije improvizovanih koncerata - Improstor.

Bob Milošević poznat i kao “Izvanredni Bob” je beogradski medijski umetnik, prisutan već više od decenije na internacionalnoj sceni. Roster Bobovih saradnika čini veliki broj muzičara, umetnika, hakera i reditelja, sa kojima je nastupao na mnogobrojnim festivalima širom Evrope i Amerike.
Bob je fokusiran na generičku audio-vizuelnu manipulaciju u realnom vremenu, koliko i za degeneričku analizu elektronske slike. Primenivši iskustva strukturalnog filma na video, istražuje estetiku greške i random strukture u analognom i digitalnom formatu.

Ozvučavajuci objekte kao što su mobilni telefoni, medija plejeri, komunikatori, kompjuterska oprema i drugi, WoO proizvodi zvukove koji su inače nedostupni ljudskom uhu. Koristeći se gitarom kao medijumom, igra frekvencija i oscilacija pretvara se u prave organske simfonije. Njihova kompleksnost se ogleda u slojevitosti melodija koje se medjusobno prepliću, stvarajući hipnotične harmonije koje vode slušaoca na zanimljivo putovanje.
Vodi sopstvenu izdavacku kuću Herbarium Records za koju je ove godine objavio dva albuma: City Scripts i Six For Screening u ogranicenom tirazu od 60 primeraka. Jedan je od osnivača sastava Belgrade Noise koji na veoma kreativan nacin spaja free jazz sa noise rockom, psihodelijom i elektronikom.

Ulaz: 150 Rsd