30. septembar - 1. oktobar
SADRŽAJ RADIONICE
Radionica je zamišljena kao pozorišna “laboratorija” u kojoj će učesnici kroz različite muzičke i dramske tehnike, vežbe i improvizacije istraživati kompleksnu interakciju između muzike i pozorišta.
U prvom delu radionice akcenat će biti stavljen na praktično istraživanje sledećih tema:
- Zvuk u prostoru
- Telo izvođača u prostoru
- Dramski principi u muzici (scenski prostor, dramaturgija, radnja, lik, reč itd)
- Muzički principi u pozorištu (kompozicija, ritam, tempo, zvuk, melodija itd)
Istraživanje ovih tema vodilo bi kreiranju manje muzičko-scenske celine u drugom delu radionice.
Radionica je otvorena za muzičare, glumce, performere.
Učešće na radionici je besplatno.
Raspored
petak 30.septembar:
11h do 14h - upoznavanje učesnika sa osnovnim tehnikama i metodama rada
14h do 16h - pauza za ručak i odmor
16h do 19h - nastavak rada
subota 1.oktobar :
11h do 14h - rad na kreiranju muzičko-scenske celine
14h do 16h - pauza za rucak i odmor
16h do 19h - nastavak rada
21h javna prezentacija rada
Prijava za radionicu se moze naći na stranicama
Prijave za radionicu slati na jazzlitt@eunet.rs
Telefoni za dodatne informacije: 021/ 527-852 od 9-14h- svakim radnim danom
064/ 169 08 79
O MUZIČKOM TEATRU
Korišćenje muzike u pozorišnoj praksi ima dugu tradiciju - počev od antičkog grčkog teatra, gde je jedinstvo muzike, teksta i plesa smatrano kao “idealna umetnička forma”, preko Vagnerove vizije o razvoju “totalne scenske umetnosti”, raznovrsnih muzičko-scenskih ostvarenja avangardnih umetnika poput Artoa, Apije, Krega, Mejerholda, pa sve do savremenog teatra koji tretira muziku kao veoma moćno izražajno sredstvo na sceni.
Poslednje dve decenije, možemo primetiti izvestan “muzički zaokret” u savremenim pozorišnim produkcijama, koji postaje predmet proučavanja teatrologa, reditelja i to prvenstveno na području Nemačke i Francuske. Porast interesovanja za ponovno “otkrivanje” različitih načina upotrebe muzike u pozorištu vidljiv je u radu reditelja kao što su Piter Bruk, Hajner Gebels, Kristof Martaler, Žorž Apergis, itd. Neophodno je istaći da u radu pomenutih reditelja vidimo razvijanje novog žanra u pozorištu, koje Hans Tis Leman naziva “pozorište kao muzika”.
U ovoj novoj vrsti pozorišta, muzika prestaje da bude samo “dopunska” auditivna aplikacija, već postaje organski povezana sa dramskim zbivanjem na sceni. Tekst, gluma, scenografija i celokupna režija bivaju organizovani prema muzičkim principima i pravilima. Razvijaju se novi pojmovi kao što su muzikaliziranje, muzička dramaturgija, komponovani teatar itd.
Ana Đorđević-biografija
Diplomirani muzičar - pijanista. Tokom studija na muzičkoj akademiji, osvojila je niz nagrada na međunarodnim i domaćim takmičenjima, nastupala kao solista i kamerni izvođač. Nakon završenih studija, svoj rad nastavlja u pozorištu “Ogledalo” (Beograd) u kome je radila kao muzički saradnik i učestvovala u realizaciji nekoliko projekata.
2008. godine, kao dobitnik stipendije evropske komisije, odlazi na školovanje u Brisel gde na univerzitetu ULB pohađa « Master in performing art- theatre » Tokom svojih master studija, aktivno je proučavala razvoj muzičkog teatra i muzičke dramaturgije u stvaralaštvu Hajner Gebelsa, Kristof Martalera, Žorža Apergisa itd. Učestvovala je na konferencijama i seminarima iz oblasti muzičkog teatra; tvorac je nekoliko muzičko-pozorišnih performansa.
Nakon završenih master studija u Briselu, vratila se u Beograd sa ciljem da domaćoj pozorišnoj sceni približi evrposke tendencije u domenu muzičkog teatra.
Нема коментара:
Постави коментар